Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Dann warten und warten und warten und warten und warten wir mal ab...
data_fan- Anzahl der Beiträge : 2439
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Es ist ja nicht so, als würde es nicht genug Material für STAW geben da draussen, ne?
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
An Material habe ich mehr als genug - komme im Moment kaum dazu mit all meinen Schiffchen (vor allem die neuen Custum-Ships) zu spielen...
Eigentlich warte ich bei Alliance auch eher auf das Regelwerk, als auf die Modelle...
data_fan- Anzahl der Beiträge : 2439
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Habe am Wochenende eine Mail von Miniature Market bekommen das März/April als Release Termin angedach ist
Tolwyn- Anzahl der Beiträge : 278
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
OK, danke für die Info, Tolwyn. Dann geht's ja vllt schon früher mit dem Spiel los, als ich dachte!
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Danke für den Hinweis!
Die Informationspolitik von Lynnvander bzw. Wizkids lassen leider sehr zu wünschen übrig. Aber je eher es nun mal in den Verkauf kommt, desto besser.
Die Informationspolitik von Lynnvander bzw. Wizkids lassen leider sehr zu wünschen übrig. Aber je eher es nun mal in den Verkauf kommt, desto besser.
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Gern geschehen
Tolwyn- Anzahl der Beiträge : 278
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Hauptsache, wir erfahren schon vorweg etwas über die neuen Spielregeln. DAS dürfte vor allem interessant werden!
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Mike4444- Anzahl der Beiträge : 572
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Vielleicht rezensiere ich dann ja auch mal wieder was.
Mag mir jemand für den Blog eine Box sponsorn, d.h. in den Staaten bestellen und zuschicken lassen?
Bei Interesse, gerne PN an mich
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Denkst du denn, Cut, dass bei miniaturemarket das Spiel als erstes zu haben ist? Kommen nicht noch Zoll-Gebühren oben drauf?
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Mike4444- Anzahl der Beiträge : 572
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Ja, zu beiden Punkten.
MM ist - in meiner Erfahrung - zuverlässig und recht schnell nach dem VÖ Termin im Lieferstatus.
Aber, ja, da kommen Zollgebühren drauf, je nach der Höhe des Warenwertes zzgl der Versandkosten.
MM ist - in meiner Erfahrung - zuverlässig und recht schnell nach dem VÖ Termin im Lieferstatus.
Aber, ja, da kommen Zollgebühren drauf, je nach der Höhe des Warenwertes zzgl der Versandkosten.
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Tolwyn schrieb:Habe am Wochenende eine Mail von Miniature Market bekommen das März/April als Release Termin angedach ist
Auf der WizKids Seite hatte ich jetzt Juni gelesen. Immerhin noch 2020. Aber das muss ja nichts heißen.
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“Con permiso, Capitan. The hall is rented, the orchestra engaged. It's now time to see if you can dance.“ -Q
Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Ich denke auch, Juni ist realistischer. Dann ist das Spiel im Hochsommer in minimaler Stückzahl im UK...
Angeblich soll ein Kunde von MM im UK schon eine Versandmitteilung bekommen haben. Ich bin gespannt, was der dann so in der FB Gruppe postet.
Angeblich soll ein Kunde von MM im UK schon eine Versandmitteilung bekommen haben. Ich bin gespannt, was der dann so in der FB Gruppe postet.
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Ich hoffe nur, dass sich die Kompatibilität zu STAW bewahrheitet.
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“Con permiso, Capitan. The hall is rented, the orchestra engaged. It's now time to see if you can dance.“ -Q
Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Davon würde ich schon sehr stark ausgehen. Ich werde das Ding aller Voraussicht nach für Weiterspielen.net rezensieren.
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Bedenkt bei euren Pre-orders, dass man ein Set je zwei Spieler braucht! Nicht, dass ihr zu wenige Einheiten bestellt!
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Danke für die Erinnerung!
Ich muss langsam mal rechnen, wie viel in meiner Spielrunde verteilt werden sollte...
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Persönliches Computerlogbuch: Rear Admiral Skippy
Sternzeit: Heute
Wir haben den Game Trade Magazine - Cluster erreicht. Wie es scheint, erhalten wir hier und jetzt, die ersten, offiziellen Einblicke in ein intergalaktisches Phänomen, welches bislang nur als "Star Trek Alliance" bekannt gewesen ist.
Das Schiff ist auf Impulsgeschwindigkeit gegangen und mit den Sonden und Sensoren erforschen wir langsam die vor uns liegende Region.
Die Crew und ich sind gespannt, was uns hier erwarten wird....
In Star Trek Alliance, players take on the role of Federation starship captains, and work cooperatively to face enemy threats controlled by the game’s AI. The Dominion War Campaign is the first game in this series, and allows you to take on the threat posed to the Gamma Quadrant by the Dominion.
Instead of using a ship, captain, and crew of characters already in Star Trek lore, you will create your own, allowing you to tell your own unique, one of a kind story set in the Star Trek universe. The game’s missions begin immediately after your promotion to Captain, as you take command of an Excelsior-Class or Akira-Class vessel. You’ll name your captain, choose your first command, and spend a number of experience points on upgrade cards representing skills, crew, weapons, and ship modifications.
Each mission begins with a briefing and instructions for setting up the map, as well as placing enemy ships. Some enemy ships begin the mission on the board, while others will arrive in later rounds from randomized locations, so you’ll never know when a Jem’Hadar attack ship will come out of warp right behind you! You’ll review the mission objectives and special rules, and then finally select your ship and loadout using the upgrade points and slots you’ve earned up to that point in the campaign.
Upgrade cards include the crew, like a Helmsman who can help you maneuver, or a tactical officer who lets you re-roll attack dice, and ship upgrades, such as an impulse upgrade that lets you treat more maneuvers as green, or Detection Grid, which lets you support your allies’ attacks. All of the upgrade cards in Star Trek Alliance are also compatible with Star Trek: Attack Wing, allowing for .
Once your ships are ready, you take on your enemies in exciting ship-to-ship combat that’s familiar to fans of Star Trek Attack Wing, but straightforward enough for those who are new to the experience of miniatures gaming. You’ll use careful maneuvering and strategy to maximize your odds as you roll dice for both attack and defense.
The game features a special AI system that seamlessly commands the flight patters and strategies of enemy ships. In the Dominion War Campaign, these enemy ships are the three Jem’Hadar Attack Ships that come in the box. They’ll come at you in waves, with each wave represented by an Enemy Loadout Card and controlled by an Enemy Logic Card. First, you identify their target based on mission orders, then you roll a die to determine what maneuver the ship takes in that direction. The ship then takes an action, which will vary based on the current game conditions. Finally, it will fire at the nearest eligible target. While you may have a sense of where the ships will try to go, the AI keeps them unpredictable, and able to outmaneuver even the most skilled captains.
Star Trek Alliance: Dominion War Campaign features six missions. There’s one mission in Act I and four in Act II, which can be played in any order, leading into the climactic final mission in Act III. Choosing the right order based on your abilities and strategies is key to succeeding in the full campaign! As you complete missions and progress through the game, you will earn additional experience allowing you to use more upgrade cards, increasing your Captain Skill and unlocking additional upgrade icons, which you will track on a special Captain Card.
One copy of the game contains everything you need to play the full campaign with two players. But, with three copies, you can play with up to six people in giant battles that can feature up to 12 enemy ships! You can also play any mission as a standalone, without tracking experience or using a Captain Card. This allows you the flexibility to play one mission with a large group, even if everyone can’t be there for the full campaign.
Star Trek Alliance is a new way to experience the exciting stories of the Star Trek universe, starting with the classic Dominion War Campaign, while putting players themselves in the center of the action, and giving them the chance to become Starfleet legends....
Neben diesen ersten Auswertungen unseres wissenschaftlichen Offiziers, haben die Langstreckensonden interessante visuelle Eindrücke aufgenommen:
Quelle: Game Trade Magazine (Link)
Sternzeit: Heute
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In Star Trek Alliance, players take on the role of Federation starship captains, and work cooperatively to face enemy threats controlled by the game’s AI. The Dominion War Campaign is the first game in this series, and allows you to take on the threat posed to the Gamma Quadrant by the Dominion.
Instead of using a ship, captain, and crew of characters already in Star Trek lore, you will create your own, allowing you to tell your own unique, one of a kind story set in the Star Trek universe. The game’s missions begin immediately after your promotion to Captain, as you take command of an Excelsior-Class or Akira-Class vessel. You’ll name your captain, choose your first command, and spend a number of experience points on upgrade cards representing skills, crew, weapons, and ship modifications.
Each mission begins with a briefing and instructions for setting up the map, as well as placing enemy ships. Some enemy ships begin the mission on the board, while others will arrive in later rounds from randomized locations, so you’ll never know when a Jem’Hadar attack ship will come out of warp right behind you! You’ll review the mission objectives and special rules, and then finally select your ship and loadout using the upgrade points and slots you’ve earned up to that point in the campaign.
Upgrade cards include the crew, like a Helmsman who can help you maneuver, or a tactical officer who lets you re-roll attack dice, and ship upgrades, such as an impulse upgrade that lets you treat more maneuvers as green, or Detection Grid, which lets you support your allies’ attacks. All of the upgrade cards in Star Trek Alliance are also compatible with Star Trek: Attack Wing, allowing for .
Once your ships are ready, you take on your enemies in exciting ship-to-ship combat that’s familiar to fans of Star Trek Attack Wing, but straightforward enough for those who are new to the experience of miniatures gaming. You’ll use careful maneuvering and strategy to maximize your odds as you roll dice for both attack and defense.
The game features a special AI system that seamlessly commands the flight patters and strategies of enemy ships. In the Dominion War Campaign, these enemy ships are the three Jem’Hadar Attack Ships that come in the box. They’ll come at you in waves, with each wave represented by an Enemy Loadout Card and controlled by an Enemy Logic Card. First, you identify their target based on mission orders, then you roll a die to determine what maneuver the ship takes in that direction. The ship then takes an action, which will vary based on the current game conditions. Finally, it will fire at the nearest eligible target. While you may have a sense of where the ships will try to go, the AI keeps them unpredictable, and able to outmaneuver even the most skilled captains.
Star Trek Alliance: Dominion War Campaign features six missions. There’s one mission in Act I and four in Act II, which can be played in any order, leading into the climactic final mission in Act III. Choosing the right order based on your abilities and strategies is key to succeeding in the full campaign! As you complete missions and progress through the game, you will earn additional experience allowing you to use more upgrade cards, increasing your Captain Skill and unlocking additional upgrade icons, which you will track on a special Captain Card.
One copy of the game contains everything you need to play the full campaign with two players. But, with three copies, you can play with up to six people in giant battles that can feature up to 12 enemy ships! You can also play any mission as a standalone, without tracking experience or using a Captain Card. This allows you the flexibility to play one mission with a large group, even if everyone can’t be there for the full campaign.
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Skippy- Anzahl der Beiträge : 3003
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Okay, Arbeit gespart.
Klingt echt interessant.
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Danke!
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Danke Skippy! Das liest sich alles sehr interessant! Kann es kaum erwarten die neuen Regeln bzw. den KI-Modus zu studieren...
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Gern geschehen!
Ich hatte in letzter Zeit immer wieder mal den digitalen Kosmos durchforstet, auf der Suche nach ein paar Neuigkeiten zum neuen Spiel.
Schließlich wurde ich fündig.
Der Artikel ist wohl ursprünglich selbst von Wizkids geschrieben worden. Ich finde die Einblicke zum Aufbau und Ablauf schon einmal sehr spannend. Genauso interessant liest es sich aber die Andeutung, dass nach dem Dominion War (mindestens ) ein weiteres Spiel folgt.
Das wäre doch was....
Ich hatte in letzter Zeit immer wieder mal den digitalen Kosmos durchforstet, auf der Suche nach ein paar Neuigkeiten zum neuen Spiel.
Schließlich wurde ich fündig.
Der Artikel ist wohl ursprünglich selbst von Wizkids geschrieben worden. Ich finde die Einblicke zum Aufbau und Ablauf schon einmal sehr spannend. Genauso interessant liest es sich aber die Andeutung, dass nach dem Dominion War (mindestens ) ein weiteres Spiel folgt.
Das wäre doch was....
Skippy- Anzahl der Beiträge : 3003
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Ja, die Aussicht, dass noch ein weiteres Set folgt, hat schon was.
Ich finde es nach wie vor bedauerlich, dass die WizKids nicht ein paar mehr Cents in Pappe investiert haben und den Faction Packs Manöverschablonen und vllt sogar ein paar Würfel, beigefügt haben. Dann wären das Fraktions STARTER Sets geworden. Das hätte dem Spiel auch gut getan.
Ich finde es nach wie vor bedauerlich, dass die WizKids nicht ein paar mehr Cents in Pappe investiert haben und den Faction Packs Manöverschablonen und vllt sogar ein paar Würfel, beigefügt haben. Dann wären das Fraktions STARTER Sets geworden. Das hätte dem Spiel auch gut getan.
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Das stimmt schon. Eine vorausschauende Planung war das leider nicht.
Vor allem hätte man mit den entsprechenden FP auch kompensieren können, dass die neuen Starter Sets zu schnell ausverkauft waren.
Vor allem hätte man mit den entsprechenden FP auch kompensieren können, dass die neuen Starter Sets zu schnell ausverkauft waren.
Skippy- Anzahl der Beiträge : 3003
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Re: Star Trek Alliance - Cooperative Miniatures Game
Ich habe das hier in einem Thread auf BGG entdeckt. Vielleicht ist ja was dran...
"A quick update from the best of my knowledge is Wizkids about 2017-18 royalty screwed up their business partnerships with their Chinese manufacturing. This forced them to jump ship to a new partner that was not enthusiastic to work with them because of WK's reputation but it got done. Just know it did not go smoothly and they are still recovering and in fact, many key parts and molds had been lost in the move. Why we have not got much of anything new or in large quantities for the last 2 years. I was last updated by people near or close to WK but I will not go into names for their own protection but last I heard last fall this is still an ongoing issue that I can only assume has been compounded by the pandemic."
"A quick update from the best of my knowledge is Wizkids about 2017-18 royalty screwed up their business partnerships with their Chinese manufacturing. This forced them to jump ship to a new partner that was not enthusiastic to work with them because of WK's reputation but it got done. Just know it did not go smoothly and they are still recovering and in fact, many key parts and molds had been lost in the move. Why we have not got much of anything new or in large quantities for the last 2 years. I was last updated by people near or close to WK but I will not go into names for their own protection but last I heard last fall this is still an ongoing issue that I can only assume has been compounded by the pandemic."
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